mandag 19. juli 2010

Promarker på krympeplast

Jeg fikk lyst å teste Promarkene på krympeplast.
Jeg måtte prøve meg litt frem først da det ikke gikk an
å stemple med Memento eller Adriondack på plasten.
Til slutt fikk jeg det til og her er resultatet:
Jeg har brukt stempel fra Magnolia Tilda With Wedding Gifts
og stemplet først opp motivet på 270g letraset papir,
så la jeg krympeplasten oppå og fargela,
uten å ha de svarte strekene på plasten.
Dette ble veldig lyst når jeg fargela det,
men når det smeltet i ovnen så ble det så mye mørkere.
(så jeg kunne gjerne ha hatt det enda lyserer neste gang)
Når jeg var ferdig med Promarkene, så brukte jeg
GEO College Pigment Liner til å tegne opp de svarte strekene.
Før jeg krympet motivet, trykket jeg det ut i Cuttlebuggen med
og svertet kantene med Distress Ink, Walnut stein.
Deretter fargela jeg motivet på papiret med samme farger:

Hud: Ivory, Blush, DustyPink, Tan og PalePink i kinnene.
Hår: Buttercup, Mustad, Tan og Cinnamon
Sokker: Almond, Putty, PalePink og Tan
Forkle: Almond, Putty, PalePink, BabyPink og DuskyRose
Kjole og sko: Satin, Tan og Cinnamon
Pakkene: Satin, Almond, Putty, Tan, PalePink og DuskyRose

På kortet har jeg brukt Spellbinders Frame Scalloped Edge.
Papir fra Riddersholm Vintage Pink Vanessa og småpynt som:
blomster, halvperler, splittbinders gluedots, smykkepinne og perler
(pinnene er tynne, 10cm og kan snart bestilles på http://www.unikhobby.no/)

Dette var moro!!!
Ha en flott sommer videre.
Hilsen Malene



2 kommentarer:

  1. Kjempeflott tips, og et herlig kort!

    SvarSlett
  2. Dette var en 1000-kroners tips! Takk for at du deler!

    Hege :-)

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! Det setter jeg utrolig stor pris på ♥

Klem Malene